A continuació passo a relatar-vos tots els aconteixements que he viscut, avui divendres 29 d'agost, i que posen de manifest la descarada incompetència de la gran majoria de serveis públics d'aquesta ciutat. Abans però, us poso en context: El passat diumenge 24 d'agost vaig tornar de vacances i en l'operació d'introduir el cotxe en el pàrquing de casa meva (just darrera de la parada d'autobús que veieu) em vaig adonar com en algun dels dies anteriors durant la meva absència, algun o alguns energúmens es van dedicar a destrossar literalment el vidre central de la parada d'autobús de la línia regular de Sarbus Barcelona-UAB, a l'avinguda Argentina amb el carrer Londres. Fins aquí podria ser una història normal, perquè per desgràcia vivim en un món on hi ha molt desgraciat que li agrada trencar el que no és seu.
Però és a partir d'aquí quan comença la història, durant els dies posteriors fins avui, la parada s'ha mantingut en el mateix estat lamentable i a l'hora altament perillós que provoca la meva ira, amb l'única diferència que en el dia d'avui, la cinta que es va dignar a posar la Policia Local en un gran acte de servei públic, ja està al terra, evidentment. Doncs bé, vist que passats més de 5 dies la parada segueix mostrant l'aspecte que veieu, em disposo a actuar: en primer lloc truco a la Policia Local (prefectura Banús) i allà em demostren clarament la primera gran incompetència, saben perfectament del problema però allà ells "no hi podem fer res, ha d'anar a l'Ajuntament". Davant el meu perplexe pregunto si estan al cas de que la cinta "protectora" posada per ells mateixos està al terra i ja no és ni protectora ni cinta, és quan la meva perplexitat es converteix en majúscula al sentir de boca del policia local "nosaltres no podem estar pendents de tantes coses". Callo per no riure i marxo pensant que en ple mes d'agost deuen estar tant desbordats de feina que no s'han pogut preocupar d'uns quants vidres del barri marginal de Serraparera, però al sortir veig això:
Fins a 7 efectius de la Policia Local de la nostra ciutat ocupant la gran part de places destinades per ells a la seva seu i per més inri, un cotxe mal aparcat davant els seus nassos, ..., quanta feina deurien tenir oi?
El meu passeig continua fins l'Ajuntament de Cerdanyola (on m'envia la Policia) i l'home de seguretat de recepció, mostrant la 2a gran incompetència del dia, no em deixa acabar d'exposar els fets i em torna a enviar a la Policia. Quan s'adona del seu error és quan m'envia al Servei d'Atenció al Ciutadà, en el mateix Ajuntament. Allà, després de dir-me que haig d'omplenar una denúncia a mà i fart de donar voltes com un titella (típic per altra banda), demano per el responsable de Serveis Públics i m'envien a l'edifici Crisol sense assegurar-me que el responsable hi sigui, ja que encara no saben si ha tornat de vacances, surrealista oi?
Segueixo el meu tour fins la segona planta del Crisol a la seu de Serveis Públics en recerca del responsable en qüestió, un tal sr. Reyes i, a l'entrar, sorprenent a la totalitat de les funcionàries parlant de les seves respectives vacances (i això ja ni em sorpren), pregunto pel sr. Reyes i, com no, està de vacances. Doncs bé, després d'estar explicant amb pèls i senyals on està l'avinguda Argentina (deu ser que n'hi ha moltes a Cerdanyola), en primer lloc em diu que el que jo li estic mostrant en imatges (preses minuts abans) és mentida (si aneu als plens us en adonareu com aquestes reaccions de negar l'evidència són típiques d'aquest penós govern) i en segon lloc i després de que la persona que m'atén parli amb els responsables respectius, em dona la raó però no és capaç d'assegurar-me que hi facin alguna cosa.
Consternat, marxo cap a casa sabent que he perdut mig matí barallant-me amb incompetents, però la cosa no acaba aquí, perquè tornant i passant de nou per la prefectura de la Policia, faig la foto amb que il·lustro i que demostra l'immobilisme dels que ens han de garantir la seguretat, en aquest precís instant, se'm apropa un membre del cos i em pregunta que faig, jo a la vegada li pregunto si està prohibit fer fotos al carrer i li ensenyo el meu DNI per a que no em tracti de terrorista. Després d'algunes paraules creuades, aprofito per explicar-li els fets i PREMI: va ser ell qui va posar la cinta, el divendres passat i m'explica, amb una tranquil·litat aberrant, que per un problema d'una PDA, no s'ha pogut transmetre l'ordre de neteja dels vidres, 4a gran incompetència del dia, increïble.
Més increïble és encara, que mitja hora més tard, la parada de l'autobus ja estigués arreglada, havent tret el vidre central destrossat i les infinites peces esmicolades de la vorera. I jo em pregunto, si jo haig de perdre mig matí per a que el serveis públics d'aquesta ciutat actuin, no m'haurien de pagar a mi un sou i fer fóra a tota aquesta colla d'incompetents que m'han demostrat que, a part de passar-se la pilota uns als altres, no serveixen de res?
M'agradaria que aquest missatge arribés el més lluny possible i que servís d'alguna cosa, va en la línia d'un anterior en el que em referia al deteriorament que pateix el meu barri, Serraparera, per aquí no passa mai ningú, i a l'estiu menys, ni policia, ni servei de neteja, ni res (prefereixo no esmentar la incompetència dels treballadors de la neteja perquè m'estendria massa).
Quan el sr. Escoda o algun altre responsable de Serveis Públics llegeixi el meu blog m'agradaria que m'expliqués perquè se succeeïxen aquesta cadena d'incompetències i si les hem de patir per sempre, i una altra més, perquè fins i tot un policia és capaç d'afirmar-me que si aquesta parada estigués a l'Ajuntament, a l'avinguda Catalunya o al davant de can Morral, s'hagués arreglat el matiex dia?
Espero respostes, tot i que no espero que ningú em convenci enganyant-me per enèsima vegada...
"Visca la incompetència"
10 comentaris:
Carlos, ja ho he llegit. Et contesto, sense haver parlat amb ningú, ni haver pogut fer cap averiguació.Dilluns ho faré, i et respondré amb més detalls.
Dedueixo de la teva explicació, que quan es va trencar la marquesina es deuria donar correcte avís a l´empresa responsable de les marquesines, i per això avui ha estat reparada.
Errors que detecto:
1- Que la Policia no garantís que els vidres es recullissin immediatament(funcionés la PDA o no).Malgrat la facilitat que dóna les PDA, el telèfon i l´emissora funciona correctament.
2- L´atenció al públic. Si tu has anat a la Policia Local a comunicar un desperfecte, i per tant col.laborar amb que la ciutat funcioni correctament, n´hi havia d´haver prou amb aquesta visita. Ells havien de prendre nota, moure´s, resoldre el tema i agraïr-te la col.laboració. No calia que tú fessis res més.
Dilluns esbrinaré amb qui has parlat, i el perquè de la seva actuació. Volia comentar-te que a la Policia Local és possible demanar un full de reclamacions/suggeriments que ens arriben directament als responsables de la policia i ens ajuden a millorar aquests aspectes del servei .
Pel que fa a l´atenció del personal d´Espais Públics, dubto que no hagi estat molt professional. És personal molt competent i treballador, i suposo que han fet la seva feina correctament.
Millorar el servei, sempre ha de ser un objectiu, i una denúncia com la teva hi ajuda. Gràcies.
Alfons Escoda
Hola Alfons!
Com sempre, agraïr-te la teva ràpida resposta, però t'haig de dir una cosa, si la marquesina ha estat "arreglada" (encara hi falta posar el vidre nou) avui ha estat perquè jo he mostrat en diversos llocs el meu descontent anant darrera de tothom a cada lloc on m'enviavem i he exigit una resposta, sinó, t'asseguro que encara hi serien els vidres per terra.
De moment no et responc més coses esperant a que, com em dius, dilluns puguis esbrinar més coses i quan puguis me les expliquis.
En qualsevol cas, gràcies, potser ha valgut la pena el matí perdut.
Carlos Cordón
Jo havia entès que la marquesina s´havia arreglat avui totalment, si l´únic que han fet avui és netejar els vidres, realment segur que ha estat gràcies a la teva gestió. Incomprensible. Voldré esbrinar el que ha passat. Alfons
Hola Carlos!
Això de la marquesina deu ser que van trencar els vidres en una sola nit, ja que la parada d'autobús de l'esglèsia de Serraparera també hi era trencada i van passar uns quants dies amb tots els vidres a terra.
Aquell mateix dia, passejant per la UAB, havien 3 marquesines trencades...
Deu ser algú que no li han sentat gairebé les vacances!
Bons post Carlos! Una abraçada!
Carlos, pel que he pogut esbrinar quan es va trencar la marquesina Policia Local va avisar els de neteja per recollir els vidres.correcte. Els de neteja van recollir els vidres de terra, però no van treure els que quedaven a la marquesina(malament). Aquests vidres van caure a terra i fins el teu avís no van tornar a enviar els de neteja per recollir-los tots i treure el perill que hi havia.
Certament no ha estat una actuació massa encertada, els serveis s´han quedat a mitges. Caldrà millorar.
T´envio per mail l´informe de la policia. fins aviat, Alfons.
Hola Alfons!
Ja he rebut la informació que m'has facilitat per mail i t'ho agraeixo, no només per esbrinar les causes de la succeció d'errors, que suposu deu ser una de les teves obligacions, sinó bàsicament per l'interès que hi mostres en explicar les coses. Crec sincerament que és molt bo per Cerdanyola que el diàleg fluïd entre governants i ciutadans existeixi.
Una salutació!
He llegit la versió que dónes dels fets del divendres passat en diverses dependències municipals.
Només puc contradir-te en la part que correspon al departament d’Espai Públic, perquè jo hi era present.
Sóc una de les tres funcionàries que allí estàvem i, recordo perfectament com et va atendre la meva companya, a pesar dels comentaris que no deixava de proferir el teu acompanyant (pare), i que eren poc respectuosos en vers a nosaltres. Tu mateix el feies callar perquè et deixés explicar els fets a tu.
En acabar vas donar-li les gràcies a la funcionària per l'atenció rebuda, versió ben diferent de la que relates en l’escrit del teu blog.
Hola Carmen!
T'explico per a que et quedi clar, les meves paraules del post són textualment:
"a l'entrar, sorprenent a la totalitat de les funcionàries parlant de les seves respectives vacances (i això ja ni em sorpren)"
Això és exactament el que vaig veure i com dic no em sorpren, ja que estic convençut que per la feina que feu podrieu reduïr la plantilla fins la meitat, però ja se sap, el funcionariat és així. Us recomanaria treballar un temps a l'empresa privada. Això en tot cas serà la teva paraula contra la meva, però jo sé el que vaig veure i no era precisament persones treballant.
"després d'estar explicant amb pèls i senyals on està l'avinguda Argentina (deu ser que n'hi ha moltes a Cerdanyola)"
Et recordo que la teva companya em va preguntar fins a 3 vegades on estava l'Av Argentina, però això tambè és la teva paraula contra la meva.
"en primer lloc em diu que el que jo li estic mostrant en imatges (preses minuts abans) és mentida (...) i en segon lloc i després de que la persona que m'atén parli amb els responsables respectius, em dona la raó però no és capaç d'assegurar-me que hi facin alguna cosa"
Això és exactament el que va passar i si finalment li vaig donar les gràcies va ser perquè malgrat tot, havia sigut la única persona de l'Ajuntament que m'havia atès, però això no vol dir que m'atengués bé, amb això encara us queda molt.
Sobre les paraules del, sí, el meu pare, no recordo que en cap moment us faltés el respecte, ell només expressava una situació que veu any rere any, la vostra total incompetència, la de tot l'Ajuntament pel que fa a l'atenció al ciutadà.
Expresso realitats Carmen, mai mentides.
Una salutació!
Para Carmen Prieto:
De la multitud de funcionarias que me encontré en la zona VIP llamada "Espais Públics" no sé quién eres ni tampoco me interesa.
Solo decirte que si estás segura que te ofendí en algo puedes dirigirte al Juzgado y alguién neutral dirá lo que tenga que decir.
Yo solo llevo 46 años en Cerdanyola, he visto bastantes funcionarios municipales, y tengo la sensación de que cada día es más lamentable la atención que recibo como cliente (al fin y al cabo los ciudadanos pagamos vuestro sueldo). QUE DIFERENCIA TAN GRANDE CON LA EMPRESA PRIVADA.
Si me lo permites solo un humilde consejo: No seas tan amable en el desarrollo de tu función y no trabajes tanto ya que la baja por estrés es muy dura.
En definitiva, mis comentarios fueron fruto de la actuación municipal haciéndonos ir de un sitio a otro durante una hora para denunciar una neglicencia municipal (a lo mejor esperábais que antes de sacar o meter el coche en el garaje yo barriera los cristales de la acera).
Con este comentario, doy por acabado el tema de las discrepancias ya que no considero de recibo que me nieguen lo que he visto personalmente.
Solo añadir que es la primera vez que voy a una dependencia municipal en los últimos 6 años, y que os puedo asegurar que no volveré (no tengo estómago para entrar en según que sitios).
Publica un comentari a l'entrada