28 de set. 2008

Vergonyós...

Tristement vergonyós... Això és el que va ser ahir l'acte (esperem que no impune) de 4 o 5 o 10 energúmens a l'Estadi Olímpic (el de tots), individus, en aquest cas radicals del Barça, que van deixar la pitjor imatge possible d'un derbi, del que trigaré molt a oblidar els 2 nens plorant de por a la graderia de l'Espanyol. Potser és injust que en aquest post no parli del partit o no tant, i el dediqui exclusivament a denunciar aquests actes que no són compatibles amb l'esport. Malgrat la discutible actuació arbitral (fa molt mal que et guanyin de penal dubtós en l'últim suspir, deixant-te una cara d'estafat que et dura una setmana) que podriem dir que va ser clau, el derbi va tenir les emocions i els ingredients de sempre: tensió, pressió, defensa, contra atac i joc no precisament bonic, els pericos segur que estaran tota la setmana queixant-se, però que es mirin el primer gol amb les classes d'esportivitat del Luis García, tambè les estadístiques (22 ocasions contra 5) i tornin a veure el partit si cal, per aque els hi quedi clar que el Barça va ser clar mereixedor de la victòria, malgrat aquesta fos al més pur estil Real Madrid.
Doncs bé, deixant de banda això, on està la seguretat de l'Estadi?, com actua?, com és possible que es deixi entrar aquesta gent amb bengales?, com és possible que els Mossos no fessin res després d'estar avisats per responsables de l'Espanyol abans del que podia haver estat una catàstrofe? Tots plegats hauriem de fer una reflexió per aconseguir apartar aquesta gent de l'esport i de la vida normal, i si us plau, no insultin a Joan Laporta que, precisament en aquest tema no se'l pot criticar, ja ha estat l'únic dirigent de 1a divisió capaç de fer fóra del seu Estadi aquesta gent, recordareu les pintades que posteriorment van fer a casa seva.
Lluitem per l'esport i fem fóra aquesta gent de tots els àmbits relacionats amb ell, sinó estarem sent còmplices de les seves barbaritats.

3 comentaris:

Irene Moreno ha dit...

Hola Carlos,

Tienes toda la razón. Ayer me sentí indignada cuando hubo unos cuantos que utilizaron el nombre del Barça para ser vándalos. Sentí lástima. ¡Ya está bien! No se puede permitir que atenten contra la integridad de las personas cuando (en teoría) se está disfrutando de un acontecimiento deportivo. Otra vez volvemos a lo de siempre mezclar cualquier actividad con la violencia. Laporta no es santo de mi devoción pero si hay algo que se le pueda admirar es el haber dejado fuera del campo a estos indeseables.

Javi Montes ha dit...

Hola Carlos!!

Estoy completamente de acuerdo contigo en todo lo que dices. El Barça mereció ganar por oportunidades y juego, pero legalmente no. El Espanyol hizo su partido y más con 10 jugadores. Una pena que finalmente acabara así, desgraciadamente estamos acostumbrados a salir siempre perjudicados en nuestros partidos contra el Barça, creo desgraciadamente, que ya no es casualidad...

En cuanto a los Boixos no voy a perder más el tiempo... que no vuelvan nunca más...

Carlos Cordón Núñez ha dit...

Hola Irene!

Gracias por el comentario, la verdad es que cuando suceden estas cosas piensas que algo no funciona en la sociedad en la que vivimos, da la sensación que sólo se actúa ante la desgracia y se vive en su límite.

Hola Javi!

No voy a entrar a discutir la actuación arbitral, básicamente por dos cosas, primero porque en el debate victimista que siempre os encanta tener no vamos a acercar posturas, como en los toros, y segundo, porque pienso sinceramente que los árbitros o su mayoría son nefastos y hacen lo que pueden.

Me gustaría hablar, eso sí, del espectáculo bochornoso que vivimos en vuestro Estadio y del que representates pericos no se cansan en repartir culpas a diestro y siniestro. En primer lugar, la culpa no es del Barça porque todos sabemos que en el Camp Nou no entran y en segundo lugar la culpa no es toda de los Mossos (que por cierto han dado la cara) ya que la responsabilidad de vetar la entrada es de la seguridad privada de el Espanyol.

Dejando esto de lado, completamente de acuerdo contigo en la reacción sorprendente y vergonzosa de la mayoría de los jugadores del Barça (creo que solo vi a Puyol y Guardiola ignorarles) en saludar a los "salvajes".

Hasta aquí el tema, pero es que esto va mucho más allá, no se trata de un incidente aislado en un derbi catalán, se trata de un problema deportivo que tristemente vemos a menudo. El tema está en prohibir la entrada de los que únicamente se excusan en los partidos de futbol para cobardemente y entre la multitud perpetrar sus actos, o enjaularlos via metacrilato a pie de campo.

El tema es ese y ninun otro, el tema es tratar a esta gentuza como son, animales, dejarse de debates imporductivos y actuar.

Y por último, lo más destacable la imagen infantil, cuando en un estadio de futbol hay niños llorando de terror, algo estamos haciendo mal, todos.

Un saludo culé!